sobota, 30 stycznia 2016

Moje miasto - Yaizu! 「私の町は焼津市だよ!」

 Mój roczny wyjazd zbliża się wielkimi krokami i coraz częściej słyszę pytanie - Gdzie będziesz mieszkać? Odpowiedź na to pytanie zajmuje mi zawsze dużo czasu, a nie mogąc pokazać mapy i tak niewiele można z tego zrozumieć. Na pewno problem mają osoby, które nie są bardzo zainteresowane Japonią. 
Na miejsce swojego rocznego pobytu wybrałam Shizuokę, a dokładnie miasto nieopodal - Yaizu.
Shizuoka znajduje się około 3 godzin podróży autobusem od Tokio. W prefekturze Shizuoka znajduje się miasto Hamamatsu, które jest miastem partnerskim Warszawy. Stąd też wiele osób mogło słyszeć "Shizuoka". W tym przypadku pewnie chodziło o prefekturę.
Prefektura Shizuoka jest też znana z pysznej zielonej herbaty, czyli dla mnie jest rajem. Bo w Japonii można zrobić wszystko z zielonej herbaty (Czy ktoś słyszał o KitKatach z zielonej herbaty? Polecam!). 
Trzeci powód, dla którego 99% z Was kojarzy Shizuokę (tylko pewnie o tym nie wie...) to góra Fuji. Tak, góra Fuji znajduje się w prefekturze Shizuoka.
Żółtą gwiazdką oznaczyłam Shizuokę.
Chciałam choć trochę zobrazować odległość tego miasta od Tokio.
 Wsiadając do pociągu w Shizuoce w dwadzieścia minut dojeżdżamy do Yaizu. Moje miasto - Yaizu. Yaizu jest w zasadzie portem rybackim. Pięknym malutkim miastem położonym między oceanem spokojnym a pasem gór.
Odległość Yaizu od Shizuoki
- Yaizu oznaczone czerwoną gwiazdką.
Planuje oczywiście podróże do takich miast jak Kasatsu, Kamakura, Sapporo, Tokio... Jednak mieszkanie zdecydowałam się wynająć właśnie w Yaizu. To tam będę uczyć się dalej języka i kultury, a także... pracować. Mam nadzieję. 

O Yaizu będę pisać przez cały rok, dowiadując się szczegółów od mieszkańców. Myślę więc, że nie ma potrzeby wklejania tutaj teraz informacji zaczerpniętych choćby z Wikipedii.

日本人の皆さん!
友達は私の旅行についていろんな質問を聞いてくれる。一番大事なのは「どこに住みたい?」。もちろん、私は決めた。11月くらいに決めた。
今ちょっと「私の町」を発表したい。
私の町は焼津市だ。あそこに住むことにした。
上に二つ 地図がある。二番目は焼津市について発表する。
焼津は静岡の近くにある。静岡に私はいろんな友達がいる。皆によく会いたい。
3月くらいに自分の日本の電話番号をもらう。そのときまでフェイスブックから連絡してください。
私に今日アパートを予約してくれた。契約のことが終わった。
私の保障人にいろいろありがとう! 助けてくれたよ。

日本で会おう!

「エッディト:龍太朗先生、ありがとう!厳しい先生は全部を直してくれた !」

2 komentarze:

  1. Witam
    Przestudiowałam bloga i będę śledzić, szczególnie że trafi Pani na kwitnięcie sakur ;D Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za komentarz! Obiecuję dużo zdjęć :)

      Usuń